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Tema destacado: Arreglado, de nuevo, el registro del warzone (wargame) de EHN


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1191  Informática / Electrónica / Re: Elavoracion de una fuente de voltaje con regulador de 0V a 30V y 5V fijos en: 27 Abril 2005, 18:19 pm
Haber necesitas lo siguiente:

    * Una placa para realizar circuitos impresos, esto lo encuentras en cualquier tienda de electronica.
    * Un circuito integrado de regulacion de voltaje.Circuito integrado de regulación de voltaje.
    * Una cucaracharita que se dispare cuando haya mucho calor o este sobrecargada.
    * Un tornillo y/o tuerca para meterle presion y juntar el circuito con el disparador.
    * 2 Condensadores de tantalo, 1 de 0V otro de 30V y otro de 5V
 

Y las instrucciones estan aqui mas detalladas. http://www.elgps.com/voltaje.html

Hasta Pronto :D
1192  Informática / Electrónica / Re: proyectos con pic en: 26 Abril 2005, 07:01 am
Podrias construir un medidor de frecuencia

Los de MADLAB tienen este, podriamos basarnos.

Simple low-cost digital frequency meter
by MadLab



En el cual estos posts nos vendria de mucha ayuda durante el processo:

Programacion del PIC16F84 (ASM)
http://foro.elhacker.net/index.php/topic,36031.0.html

Mini-intro al PIC16F84...
http://foro.elhacker.net/index.php/topic,27770.0.html

aunke este proyecto esta hecho con otro PIC el tutorial del PIC16F84 de BADBYTE sirve de base para el aprendizaje del uso de los PIC

Y para poder basarnos en como hacer el Frequency Meter ocuparemos esta WEb. Esta en ingles claro pero yo lo tradusco o lo hacemos todos con bavelfish

http://www.madlab.org/source/frqmeter.txt
http://www.madlab.org/kits/frqmeter.html

Código:
list F=INHX16,P=16C54

;**************************************************************************
; FILE:      frqmeter.asm                                                 *
; CONTENTS:  Simple low-cost digital frequency meter using a PIC 16C54    *
; COPYRIGHT: MadLab Ltd. 1996                                             *
; AUTHOR:    James Hutchby                                                *
;**************************************************************************


;**************************************************************************
;                                                                         *
; Summary                                                                 *
;                                                                         *
;**************************************************************************

; The following software functions as a frequency meter with an input signal
; range of 15Hz to ~ 8MHz and with an accuracy of +/- 1Hz.

; Signal pulses are counted over a fixed time interval of 1/8 second or
; 1 second. High frequency pulses are counted over 1/8 s to make the meter
; more responsive with no loss of displayed accuracy.

; Pulses are counted using the real time clock/counter (RTCC) of the PIC,
; which is set to increment on rising edges on the RTCC pin. The 8-bit
; hardware register is extended by software into a 24-bit pulse counter.
; If the RTCC rolls over (msb 1 -> 0) between successive polls then the
; high two bytes of the pulse counter are incremented.

; The RTCC is unable to count more than one pulse per instruction cycle
; (per 4 clock cycles) so the prescaler is used at frequencies above
; 5MHz (20MHz clock / 4) and also to ensure that pulses are not lost
; between polls of RTCC (which would happen if more than 128 pulses were
; received).

; Timing is based on a software loop of known execution period which is
; iterated using a 16-bit loop counter. The loop duration is 20 us which
; gives integer iteration counts to time 1 s (50 000) and 1/8 s (6 250).


; The frequency in binary is converted to decimal using a powers-of-ten
; lookup table. The binary powers of ten are repeatedly subtracted from
; the frequency to determine the individual decimal digits. The decimal
; digits are stored at the 7 bytes at 'digits'. Leading zeroes are then
; suppressed and the four significant digits are converted to LED data
; for the 7-segment displays using individual lookup tables.


; The signal frequency is displayed on four 7-segment displays. The displays
; are multiplexed which means that only one display is enabled at any one
; time. The variable 'disp_index' contains the index of the currently
; enabled display. Each display is enabled in turn at a sufficient frequency
; that no flicker is discernable. A 5-bit prescaler ('disp_timer') is used
; to set the multiplexing frequency to around 1KHz.


; The display always shows the signal frequency in KHz, according to the
; following table:

; -----------------------
; | Frequency | Display |
; -----------------------
; | < 1Hz     |       0 |
; | 1Hz       |   0.001 |
; | 10Hz      |   0.010 |
; | 100Hz     |   0.100 |
; | 1.000KHz  |   1.000 |
; | 10.00KHz  |   10.00 |
; | 100.0KHz  |   100.0 |
; | 1.000MHz  |   1000. |
; | > 8MHz    |       E |
; -----------------------

; Underflows (frequencies less than 1Hz) or no signal at all are displayed
; as a single zero, and overflows (frequencies greater than 8MHz) are
; displayed as the letter 'E' (for error).


; Use is made of the indirection register of the PIC (FSR). This is set to
; point to a register in the register file which is then accessed using the
; dummy register address of 0.

; A pecularity of the PIC's instruction set should be noted. The subtraction
; instruction (subwf) does not behave as one would expect. Specifically the
; carry flag is complemented. In other words a subtraction that underflows
; clears the carry flag rather than sets it. This should be borne in mind
; when studying the multi-byte arithmetic macros that involve subtraction.

; This file is written to assemble using MPASM from Arizona Microchip.
; Decimal constants are preceded by a '.', hex constants are followed by
; an 'h'.


;**************************************************************************
;                                                                         *
; PIC 16C54 definitions                                                   *
;                                                                         *
;**************************************************************************

PIC54     equ  1ffh           ; reset vector


; file registers

RTCC      equ  01h            ; real time clock/counter
PC        equ  02h            ; program counter
STATUS    equ  03h            ; status register
FSR       equ  04h            ; file select register

PORT_A    equ  05h            ; I/O port A
PORT_B    equ  06h            ; I/O port B


; status register flags

C         equ  0              ; carry
DC        equ  1              ; decimal carry
Z         equ  2              ; zero
PD        equ  3              ; power down
TO        equ  4              ; time out


;**************************************************************************
;                                                                         *
; Port assignments                                                        *
;                                                                         *
;**************************************************************************

PORT_A_IO      equ  b'0000'        ; port A I/O mode (all output)
PORT_B_IO      equ  b'00000000'    ; port B I/O mode (all output)

LEDS_PORT      equ  PORT_B         ; 7-segment LEDs port

ENABLE_PORT    equ  PORT_A         ; display enable port
ENABLE0        equ  1              ; display #0 enable bit (0 = enable)
ENABLE1        equ  0              ; display #1 enable bit (0 = enable)
ENABLE2        equ  2              ; display #2 enable bit (0 = enable)
ENABLE3        equ  3              ; display #3 enable bit (0 = enable)


;**************************************************************************
;                                                                         *
; Constants and timings                                                   *
;                                                                         *
;**************************************************************************

; processor clock frequency in Hz (20MHz)
CLOCK     equ  .20000000

; microseconds per timing loop
TIME      equ  .20

; clock cycles per timing loop
CYCLES    equ  TIME*CLOCK/.1000000


;**************************************************************************
;                                                                         *
; File register usage                                                     *
;                                                                         *
;**************************************************************************

tens_index     equ  07h       ; index into the powers-of-ten table
divi           equ  08h       ; power of ten (24 bits)

RTCC_          equ  0bh       ; previous RTCC

counter        equ  0ch       ; 16-bit counter (msb first)
delay          equ  0eh       ; delay loop counter

freq           equ  0fh       ; frequency in binary (24 bits)
digits         equ  12h       ; frequency as decimal digits (7 bytes)

display0       equ  19h       ; display #0 data
display1       equ  1ah       ; display #1 data
display2       equ  1bh       ; display #2 data
display3       equ  1ch       ; display #3 data

disp_index     equ  1dh       ; index of the enabled display (0 to 3)
disp_timer     equ  1eh       ; display timer (5 bits)


;**************************************************************************
;                                                                         *
; Macros                                                                  *
;                                                                         *
;**************************************************************************

routine   macro label              ; routine
label
          endm


;--------------------------------------------------------------------------
; macros to implement lookup tables - these macros hide the PIC syntax
; used and make the source code more readable
;--------------------------------------------------------------------------

table     macro label              ; define lookup table
label     addwf PC
          endm

entry     macro value              ; define table entry
          retlw value
          endm

index     macro label              ; index lookup table
          call label
          endm


;--------------------------------------------------------------------------
; add with carry - adds the w register and the carry flag to the file
; register f, returns the result in f with the carry flag set if overflow
;--------------------------------------------------------------------------

addcwf    macro f

          local add1,add2

          bnc add1                      ; branch if no carry set

          addwf f                       ; add byte

          incf f                        ; add carry
          skpnz
          setc

          goto add2

add1      addwf f                       ; add byte

add2
          endm


;--------------------------------------------------------------------------
; subtract with no carry - subtracts the w register and the no carry flag
; from the file register f, returns the result in f with the no carry flag
; set if underflow
;--------------------------------------------------------------------------

subncwf   macro f

          local sub1,sub2

          bc sub1                       ; branch if carry set

          subwf f                       ; subtract byte

          skpnz                         ; subtract no carry
          clrc
          decf f

          goto sub2

sub1      subwf f                       ; subtract byte

sub2
          endm


;--------------------------------------------------------------------------
; macro to perform 24-bit addition - adds the three bytes at op2 to the
; three bytes at op1 (most significant bytes first), returns the result in
; op1 with op2 unchanged and the carry flag set if overflow
;--------------------------------------------------------------------------

add24     macro op1,op2                 ; op1 <= op1 + op2

          movfw op2+2                   ; add low byte
          addwf op1+2

          movfw op2+1                   ; add middle byte
          addcwf op1+1

          movfw op2+0                   ; add high byte
          addcwf op1+0

          endm


;--------------------------------------------------------------------------
; macro to perform 24-bit subtraction - subtracts the three bytes at op2
; from the three bytes at op1 (most significant bytes first), returns the
; result in op1 with op2 unchanged and the no carry flag set if underflow
;--------------------------------------------------------------------------

sub24     macro op1,op2                 ; op1 <= op1 - op2

          movfw op2+2                   ; subtract low byte
          subwf op1+2

          movfw op2+1                   ; subtract middle byte
          subncwf op1+1

          movfw op2+0                   ; subtract high byte
          subncwf op1+0

          endm


          org 0


;**************************************************************************
;                                                                         *
; Lookup tables                                                           *
;                                                                         *
;**************************************************************************

;--------------------------------------------------------------------------
; 7-segment LED data tables (note: each 7-segment display has a separate
; table because of the way the pcb is designed)
;--------------------------------------------------------------------------

BLANK     equ  .10                 ; blank display
ERR       equ  .11                 ; indicates overflow
TEST      equ  .12                 ; power-on display test

DP0       equ  7                   ; display #0 decimal point bit
DP1       equ  0                   ; display #1 decimal point bit
DP2       equ  7                   ; display #2 decimal point bit
DP3       equ  0                   ; display #3 decimal point bit


          table LEDS0

; A = 2, B = 3, C = 6, D = 5, E = 4, F = 0, G = 1, DP = 7

          entry b'01111101'        ; ABCDEF. = '0'
          entry b'01001000'        ; .BC.... = '1'
          entry b'00111110'        ; AB.DE.G = '2'
          entry b'01101110'        ; ABCD..G = '3'
          entry b'01001011'        ; .BC..FG = '4'
          entry b'01100111'        ; A.CD.FG = '5'
          entry b'01110011'        ; ..CDEFG = '6'
          entry b'01001100'        ; ABC.... = '7'
          entry b'01111111'        ; ABCDEFG = '8'
          entry b'01001111'        ; ABC..FG = '9'

          entry b'00000000'        ; ....... = ' '
          entry b'00110111'        ; A..DEFG = 'E'
          entry b'11111111'        ; all segments on


          table LEDS1

; A = 2, B = 1, C = 4, D = 6, E = 7, F = 3, G = 5, DP = 0

          entry b'11011110'        ; ABCDEF. = '0'
          entry b'00010010'        ; .BC.... = '1'
          entry b'11100110'        ; AB.DE.G = '2'
          entry b'01110110'        ; ABCD..G = '3'
          entry b'00111010'        ; .BC..FG = '4'
          entry b'01111100'        ; A.CD.FG = '5'
          entry b'11111000'        ; ..CDEFG = '6'
          entry b'00010110'        ; ABC.... = '7'
          entry b'11111110'        ; ABCDEFG = '8'
          entry b'00111110'        ; ABC..FG = '9'

          entry b'00000000'        ; ....... = ' '
          entry b'11101100'        ; A..DEFG = 'E'
          entry b'11111111'        ; all segments on


          table LEDS2

; A = 2, B = 3, C = 6, D = 5, E = 4, F = 0, G = 1, DP = 7

          entry b'01111101'        ; ABCDEF. = '0'
          entry b'01001000'        ; .BC.... = '1'
          entry b'00111110'        ; AB.DE.G = '2'
          entry b'01101110'        ; ABCD..G = '3'
          entry b'01001011'        ; .BC..FG = '4'
          entry b'01100111'        ; A.CD.FG = '5'
          entry b'01110011'        ; ..CDEFG = '6'
          entry b'01001100'        ; ABC.... = '7'
          entry b'01111111'        ; ABCDEFG = '8'
          entry b'01001111'        ; ABC..FG = '9'

          entry b'00000000'        ; ....... = ' '
          entry b'00110111'        ; A..DEFG = 'E'
          entry b'11111111'        ; all segments on


          table LEDS3

; A = 2, B = 1, C = 4, D = 6, E = 7, F = 3, G = 5, DP = 0

          entry b'11011110'        ; ABCDEF. = '0'
          entry b'00010010'        ; .BC.... = '1'
          entry b'11100110'        ; AB.DE.G = '2'
          entry b'01110110'        ; ABCD..G = '3'
          entry b'00111010'        ; .BC..FG = '4'
          entry b'01111100'        ; A.CD.FG = '5'
          entry b'11111000'        ; ..CDEFG = '6'
          entry b'00010110'        ; ABC.... = '7'
          entry b'11111110'        ; ABCDEFG = '8'
          entry b'00111110'        ; ABC..FG = '9'

          entry b'00000000'        ; ....... = ' '
          entry b'11101100'        ; A..DEFG = 'E'
          entry b'11111111'        ; all segments on


;--------------------------------------------------------------------------
; table to control which 7-segment display is enabled (displays are common
; cathode so pulled low to enable)
;--------------------------------------------------------------------------

          table enable_table

          entry b'1111'-(1<<ENABLE0)
          entry b'1111'-(1<<ENABLE1)
          entry b'1111'-(1<<ENABLE2)
          entry b'1111'-(1<<ENABLE3)


;--------------------------------------------------------------------------
; powers-of-ten table (24 bits, most significant byte first)
;--------------------------------------------------------------------------

          table tens_table

power     macro value

          entry value>>.16              ; high byte
          entry (value>>8)&0ffh         ; middle byte
          entry value&0ffh              ; low byte

          endm

          power .1000000
          power .100000
          power .10000
          power .1000
          power .100
          power .10
          power .1


;**************************************************************************
;                                                                         *
; Procedures                                                              *
;                                                                         *
;**************************************************************************

;--------------------------------------------------------------------------
; converts a character into LEDs data for the 7-segment displays, fed with
; the character in w
;--------------------------------------------------------------------------

conv      macro LEDS,DP,display         ; macro for duplicate code

          movwf display                 ; save decimal point bit (msb)
          andlw 7fh                     ; mask bit
          index LEDS                    ; index LEDs table
          btfsc display,7
          iorlw 1<<DP                   ; include decimal point
          movwf display                 ; set display data register

          retlw 0

          endm

          routine conv_char0            ; display #0
          conv LEDS0,DP0,display0

          routine conv_char1            ; display #1
          conv LEDS1,DP1,display1

          routine conv_char2            ; display #2
          conv LEDS2,DP2,display2

          routine conv_char3            ; display #3
          conv LEDS3,DP3,display3


;--------------------------------------------------------------------------
; counts pulses, fed with the number of loop iterations in 'counter',
; returns the number of pulses in 'freq' (clock cycles in [])
;--------------------------------------------------------------------------

          routine count_pulses

          clrf freq+0                   ; clear pulse counter
          clrf freq+1
          clrf freq+2

          clrf RTCC_                    ; initialise RTCC
          clrf RTCC

          nop                           ; 2 instruction cycle delay
          nop                           ; after writing to RTCC

; -- start of timing loop --

; the following timing loop must take CYCLES clock cycles in total per
; iteration, therefore [80] + WAIT * [16] + [96] = [CYCLES]

WAIT      equ  (CYCLES-.80-.96)/.16

count1    movlw display0                ; use the indirection register [4]
          addwf disp_index,w            ; to get the LEDs data for the [4]
          movwf FSR                     ; current 7-segment display [4]
          movfw 0                       ; [4]

          movwf LEDS_PORT               ; set the LEDs [4]

          movfw disp_index              ; enable the current 7-segment [4]
          index enable_table            ; display [8 + 8 + 8]
          movwf ENABLE_PORT             ; [4]

          incf disp_timer               ; increment display timer [4]
          btfsc disp_timer,5            ; (5-bit prescaler) [8/4]
          incf disp_index               ; next display if rolled over [4]
          bcf disp_timer,5              ; [4]
          bcf disp_index,2              ; ensure display index = 0 to 3 [4]

          movlw WAIT                    ; delay loop iterations [4]
          movwf delay                   ; [4]

; the delay loop always takes the same number of cycles to execute [16],
; including the last iteration of the loop

count2    clrwdt                        ; clear watchdog timer [4]
          decfsz delay                  ; [4/8]
          goto count2                   ; [8]
          nop                           ; [4]

; the following fragments of code always take the same number of clock
; cycles to execute, irrespective of whether the skips take place or not

          nop                           ; [4]

          movfw RTCC                    ; least significant byte of [4]
          movwf freq+2                  ; pulse counter [4]

          movlw 1                       ; determine if RTCC has rolled [4]
          btfss RTCC_,7                 ; over (rolled over if msb was [8/4]
          clrw                          ; previously set and now isn't) [4]
          btfsc freq+2,7                ; [8/4]
          clrw                          ; [4]

          addwf freq+1                  ; increment high bytes of pulse [4]
          skpnc                         ; counter if low byte rolled [8/4]
          incf freq+0                   ; over [4]

          btfsc freq+0,7                ; overflow (freq > 7fffffh) ? [8/4]
          goto count3                   ; branch if yes

          movfw freq+2                  ; save previous RTCC [4]
          movwf RTCC_                   ; [4]

          tstf counter+1                ; decrement loop counter [4]
          skpnz                         ; [8/4]
          decf counter+0                ; [4]
          decf counter+1                ; [4]

          movfw counter+0               ; counter = 0 ? [4]
          iorwf counter+1,w             ; [4]
          skpz                          ; [8/4]
          goto count1                   ; loop if not [8]

; -- end of timing loop --

          movfw RTCC                    ; get final RTCC
          movwf freq+2

          movlw 1                       ; determine if RTCC has rolled
          btfss RTCC_,7                 ; over (rolled over if msb was
          clrw                          ; previously set and now isn't)
          btfsc freq+2,7
          clrw

          addwf freq+1                  ; increment high bytes of pulse
          skpnc                         ; counter if low byte rolled
          incf freq+0                   ; over

count3    retlw 0


;--------------------------------------------------------------------------
; main entry point
;--------------------------------------------------------------------------

          routine main_entry

          movlw PORT_A_IO               ; initialise port A
          tris PORT_A
          clrf PORT_A

          movlw PORT_B_IO               ; initialise port B
          tris PORT_B
          clrf PORT_B

          clrf disp_index               ; initialise display index and
          clrf disp_timer               ; display timer

          movlw TEST                    ; test all LED segments
          call conv_char0
          movlw TEST
          call conv_char1
          movlw TEST
          call conv_char2
          movlw TEST
          call conv_char3

          movlw b'000111'               ; display the test pattern
          option
          clrf counter+0
          clrf counter+1
          call count_pulses

          movlw BLANK                   ; blank the display
          call conv_char0
          movlw BLANK
          call conv_char1
          movlw BLANK
          call conv_char2
          movlw BLANK
          call conv_char3


;--------------------------------------------------------------------------
; main loop
;--------------------------------------------------------------------------

          routine main_loop

          movlw PORT_A_IO               ; re-initialise ports
          tris PORT_A
          movlw PORT_B_IO
          tris PORT_B

ITERS     equ  CLOCK/CYCLES             ; number of loop iterations

          clrwdt                        ; source - transition on RTCC pin
          movlw b'100000'               ; edge - low-to-high transition
          option                        ; prescaler - assigned to RTCC, 1:2

          movlw (ITERS/8)>>8            ; high byte
          movwf counter+0
          movlw (ITERS/8)&0ffh          ; low byte
          movwf counter+1

          call count_pulses             ; count pulses for 1/8 s

          movlw 4                       ; multiply freq by 16 to adjust
          movwf counter                 ; for the prescaling (1:2) and
loop1     clrc                          ; the timing period (1/8 s)
          rlf freq+2
          rlf freq+1
          rlf freq+0
          decfsz counter
          goto loop1

          tstf freq+0                   ; no loss of displayed accuracy
          bnz loop2                     ; (4 significant digits) if the
          movlw .10000>>8               ; error is 1 part in 10000
          subwf freq+1,w
          bc loop2                      ; branch if freq > 10KHz

          movlw b'000111'               ; recommended by Microchip when
          option                        ; changing prescaler assignment
          clrf RTCC                     ; from RTCC to WDT

          movlw b'101111'               ; source - transition on RTCC pin
          option                        ; edge - low-to-high transition
          clrwdt                        ; prescaler - not assigned to RTCC

          movlw ITERS>>8                ; high byte
          movwf counter+0
          movlw ITERS&0ffh              ; low byte
          movwf counter+1

          call count_pulses             ; count pulses for 1 s

loop2     movfw freq+0                  ; underflow (freq = 0) ?
          iorwf freq+1,w
          iorwf freq+2,w
          bz freq_underflow             ; branch if yes

          btfsc freq+0,7                ; overflow (freq > 7fffffh) ?
          goto freq_overflow            ; branch if yes


;--------------------------------------------------------------------------
; converts the frequency from 24-bit binary to decimal digits
;--------------------------------------------------------------------------

          routine convert_freq

          clrf tens_index               ; initialise the table index

          movlw digits                  ; initialise the indirection
          movwf FSR                     ; register

conv1     movfw tens_index              ; fetch the next power of ten
          index tens_table              ; (24 bits) from the lookup table
          movwf divi+0                  ; and store in divi
          incf tens_index

          movfw tens_index
          index tens_table
          movwf divi+1
          incf tens_index

          movfw tens_index
          index tens_table
          movwf divi+2
          incf tens_index

          clrf 0                        ; clear the decimal digit

conv2     sub24 freq,divi               ; repeatedly subtract divi from
          bnc conv3                     ; freq (24-bit subtraction) until
          incf 0                        ; underflow while incrementing
          goto conv2                    ; the decimal digit

conv3     add24 freq,divi               ; ready for next digit

          incf FSR                      ; step to next decimal digit

          movlw 7*3                     ; 7 x 3-byte entries in the table
          subwf tens_index,w
          bnz conv1                     ; loop until end of table


;--------------------------------------------------------------------------
; displays the frequency in decimal
;--------------------------------------------------------------------------

          routine display_freq

          bsf digits+3,7                ; set the decimal point indicating
                                        ; the frequency in KHz

; display the decimal digits according to the following rules:

; 000000A => "0.00A"
; 00000AB => "0.0AB"
; 0000ABC => "0.ABC"
; 000ABCD => "A.BCD"
; 00ABCDE => "AB.CD"
; 0ABCDEF => "ABC.D"
; ABCDEFG => "ABCD."

          movlw digits                  ; find the first significant
          movwf FSR                     ; digit by stepping over leading
          tstf 0                        ; zeroes
          bnz disp1
          incf FSR
          tstf 0
          bnz disp1
          incf FSR
          tstf 0
          skpnz
          incf FSR

disp1     movfw 0                       ; convert the four digits to
          call conv_char0               ; LED display data
          incf FSR
          movfw 0
          call conv_char1
          incf FSR
          movfw 0
          call conv_char2
          incf FSR
          movfw 0
          call conv_char3


          goto main_loop                ; end of main loop


;--------------------------------------------------------------------------
; frequency underflow (frequency < 1Hz)
;--------------------------------------------------------------------------

          routine freq_underflow

          movlw BLANK                   ; display underflow as "   0"
          call conv_char0
          movlw BLANK
          call conv_char1
          movlw BLANK
          call conv_char2
          movlw 0
          call conv_char3

          goto main_loop


;--------------------------------------------------------------------------
; frequency overflow (frequency > 8MHz)
;--------------------------------------------------------------------------

          routine freq_overflow

          movlw BLANK                   ; display overflow as "   E"
          call conv_char0
          movlw BLANK
          call conv_char1
          movlw BLANK
          call conv_char2
          movlw ERR
          call conv_char3

          goto main_loop


;--------------------------------------------------------------------------
; reset vector
;--------------------------------------------------------------------------

          org PIC54

          routine reset_vector

          goto main_entry


          end

Hasta Pronto :D
1193  Media / Juegos y Consolas / Re: XBOX 360 en: 25 Abril 2005, 23:50 pm
ya es un echo, ve el anuncio y al final veras el remolino de 360, y mtv ya lo esta anunciando, va a estar bueno  :o :o :o :o

Pues que mal, la verdad esperaba la XBOX 2 me gustaba mucho mas su estilo y joder sus caracterizticas eran bellas  :-\
Mira que maquina mas bella, estoy por llamar a bill y decirle que cambie el diseño :P


Hasta Pronto ;)
1194  Media / Juegos y Consolas / Re: XBOX 360 en: 25 Abril 2005, 23:44 pm
Joder, segun lo que sabia yo no era XBOX 360 era XBOX 2 estas seguro? Mira esta noticia.

Según el documento la Xbox 2 podría incluir tres micros PowerPC G5 a 3,5Ghz, una tarjeta gráfica ATI con procesadpr a 500 Mhz y 256 Mb de RAM compartidos para la tarjeta gráfica y la CPU.

Los tres micros irán montados en un mismo chip, soportando dos instrucciones por ciclo de reloj para cada uno, lo que proporcionará un total de seis hilos de ejecución disponibles para los juegos.

Cada procesador incorpora una caché L1 (de primer nivel) de 32 KB para instrucciones y otros 32 para datos y los tres comparten una caché L2 (de segundo nivel) de 1 MB.

En cuanto a la tarjeta gráfica, el procesador para shaders tiene 48 Unidades Lógico-Aritméticas (ALUs) que pueden ejecutar 64 hilos simultáneos en grupos de 64 vértices o píxeles. Las ALUs pueden ejecutar una operación vectorial y otra escalar por ciclo de reloj, para un total de 96 operaciones con shaders por ciclo.

La GPU lleva una memoria embebida de 10 MB, muy rápida y que funciona como una especie de caché intermedio entre la GPU y la RAM unificada.

El chip de ATI incorporará un superconjunto de funciones de DirectX 9.0 (incluyendo soporte para HLSL - High Level Shading Language - con soporte para shader model 3.0 y añadidos a éste).

La consola incorporará puerto de red a 100 Mb y puertos USB2, aunque es más que probable que no incluya disco duro de serie, que podría ser adquirido como extra.

En cuanto al sistema operativo que emplearía, sería similar al de XBoX, y basado en Windows NT.

Microsoft no ha confirmado oficialmente ninguna de las características anteriormente mencionadas




Hasta Pronto ;)
1195  Comunicaciones / Redes / Re: Seleccion de documentacion acerca de redes... en: 25 Abril 2005, 01:42 am
Aqui encontre un monton de tutoriales de redes muy buenos los  e leido casi todos y me gustaron muxo.

Redes 7kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/redes.zip

Curso Redes 170kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/Curso_Redes.zip

Curso de Switches y Routers 596kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/Curso_Switches_y_Routers.zip

Tutorial completo de Redes 2.609kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/redes_tutorial_completo.zip

Manual de Configuración Internet 2.329kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/Manual.Curso.de.Configuracion.Correcta.de.Internet.-.Sp.zip

Introducción a redes 18kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/introduccionaredes.zip

Descripción del protocolo OSI y TCP/IP 40kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/Modelo_OSI_y_TCP.zip

Curso de Redes privadas Virtuales 164kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/Curso_Redes_Privadas_Virtuales.zip

Manual de intranet 338kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/intranet_Curso_Spanish.zip

Manual de Redes Inalámbricas 84kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/Manual.RedesInalambricas.zip

Seguridad en Redes 198kb
http://www.evilgirls.net/manuales3ymedio/SeguridaeRedes.zip

Ojala que les funcione.

Hasta Pronto ;)
1196  Media / Diseño Gráfico / [Nuestra Camara] - en: 24 Abril 2005, 19:04 pm
Hola, abro este hilo para que todos compartamos que camara tenemos, porque la tenemos, y que nos gusta sobre ella.

Porque hago esto, pues talvez en el futuro alguno de nosotros se quiera comprar una camara y si compartimos en este post, daremos buenas sugerencias sobre las nuestras.

El formato preferible que le daremos es este...
Equipo:
Foto:
Caracteristicas:
Sugerencias:

Equipo:

Yo tengo una Nikon coolpix3200

Foto: La mismita de la foto igualita...



Caracteristicas:

Aqui les dejo algunas caracteristicas de la camara...
3.2 Megapixxeles efectivos.
3x zoom optico
15 scene modes
memoria integrada.
Cuando la compras trae todo, memoria extra y cables y drivers para la PC.

Sugerencias:

Pues a mi Padre le costo como 300$ dollares, tiene una resolucion exellente, y tira una imagen perfecta esta camara me gusta muchisimo y estoy muy contento con ella, no me a dado ningun tipo de problema.

Hasta Pronto ;)
1197  Media / Multimedia / Re: NO PUEDO VER UNA PELICULA EN XVID en: 24 Abril 2005, 07:51 am
Jec te has equivocado con la URL  ;) la url correcta es http://www.lawebdegoku.miarroba.com/

Hasta Pronto :D
1198  Media / Juegos y Consolas / Re: Chip virtual de XBOX (donde se pudiera bajar, como instalarlo y XBOX live) en: 24 Abril 2005, 07:21 am
Para los Mod-Chips revisa en este link: http://www.mod-chip.com/
El Mod-Chip cuesta alrededor de 80$ si lo das a que alguien te lo instale, pero si lo instalas tu mejor. Yo instale el mio, solo ocupe el Mod-CHip claro me costo 40$ y un soldador de estaño y el maual de como ponerlo...
El modchip o chip pirata a salido ya en varias versiones...

Despues para el Xboxlive, necesitas comprarlo, este cuesta como 80$ y necesitas comprar una tarjeta de membrecia para poder jugar, una de un año te cuesta 12 o 20$.


Hasta Pronto :D
1199  Informática / Electrónica / Re: Domotica en: 24 Abril 2005, 03:48 am
Pues si necesitas algo dime, estoy viendo mas o menos que es lo que necesitas, yo tengo sistema de photoceldas ahorrativas en las luminarias de mi casa, cualquier cosa me pegas un grito...

Hasta Pronto :D
1200  Media / Juegos y Consolas / Re: roms de nintendo 64 en japones en: 23 Abril 2005, 21:26 pm
Joder, claro que no jeje si le borras las primeras lineas en cualquier editor hexadecimal quedara sin language quedara mudo etx...
No habia odio de estos casos, pero yo te recomiendo bajartelo en Ingles abunda este ROM solo buscalo en google...
Ademas si borras algo te estas arriesgando a joder el ROM...
No se de programacion de Video Juegos pero para traducir un rom no es asi...

Jeje dudo que de esta manera pero un poco de imaginacion nunca esta de mas, te lo dejo por si acaso.
Tema: ..:Tutorial:.. Como traducir un programa 
http://foro.elhacker.net/index.php/topic,33324.msg163013.html#msg163013

Hasta Pronto.  ;)
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