Código
#include<windows.h> #include <GL/glut.h> #define ancho 320 #define altura 240 #define profundidad 500 void DibujaCuadrado(); void ejesxy(); void TecladoMovimiento(int tecla, int x, int y); int posx=0, posy=0; int main(int argc, char** argv) { glutInitDisplayMode(GLUT_RGBA | GLUT_DOUBLE); glutInitWindowPosition(100, 0); glutInitWindowSize(500, 500); glutCreateWindow("GRAFICADOR "); glOrtho(-20, 300, -40, 200, -profundidad, profundidad); glClearColor(1, 1, 1, 0); glutDisplayFunc(DibujaCuadrado); glutMainLoop(); return 0; } void DibujaCuadrado() { glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); ejesxy(); glPushMatrix(); glTranslatef(posx, posy,0); glBegin( GL_LINE_STRIP ); for(int i=0;i<300;i++) { int x=rand()%100; //draw polyline glVertex2i( i, x ); glVertex2i( i, 0 ); } glEnd(); glPopMatrix(); glutSwapBuffers(); } void ejesxy() { glColor3f(1.0, 0.0, 0.0); glBegin(GL_LINES); glVertex2f(-20, 0); glVertex2f(300, 0); glVertex2f(0, 200); glVertex2f(0, -40); glEnd(); }